Logo
Nazad
0 12. 9. 2018.

SINDROM SAGORIJEVANJA U NASTAVNIČKOJ PROFESIJI

Sindrom profesionalnog sagorijevanja,kao psihološki sindrom, uveden jeu psihološku literaturu i klasifikacijskepreglede sedamdesetih godina prošlogstoljeća i od tada su izvršena brojnaistraživanja prisustva simptoma ovogsindroma u raznim pomažućim profesijama.Ovo empirijsko istraživanje bavise profesionalnim sagorijevanjem u nastavničkojprofesiji, a obuhvata mjerenjeizraženosti tri skupine simptoma:emocionalne iscrpljenosti (EE), depersonalizacije(DP) i osjećaja profesionalnekompetentnosti (PA). Istraživanje jeobavljeno na uzorku od 353 nastavnikaosnovnih i srednjih škola standardiziranimUpitnikom profesionalnog sago-rijevanja (MBI). Testiranje značajnostirazlika između aritmetičkih sredina ukupnogrezultata na svakoj od tri subskalevršena je s obzirom na spol, školskuspremu, vrstu posla, vrstu škole i godineradnog iskustva ispitanika, kao kriterijskevarijable. Ni po jednom od ovih kriterijanisu se pokazale značajnim razlikearitmetičkih sredina na skali PA, dokse statistički značajnom pokazala razlikana dimenziji EE jedino s obzirom navrstu nastave i godine radnog iskustva.Na dimenziji depersonalizacije (DP) pokazalase statistički značajnom razlikaaritmetičkih sredina po svakom od kriterijaosim s obzirom na radno iskustvoispitanika.

Pretplatite se na novosti o BH Akademskom Imeniku

Ova stranica koristi kolačiće da bi vam pružila najbolje iskustvo

Saznaj više