Ovaj rad u svom uvodnom dijelu nudi informaciju o dvodnevnoj međunarodnoj naučnoj konferenciji Institucija hifza Kur’ana u Bosni i Hercegovini, o njenom značaju, učesnicima i izloženim radovima. U drugom dijelu se fokusira, kao nastavak tematici Konferencije, na temu odnosa između hifza Kur’ana i razumijevanja značenja njegovog teksta. Govori se o dilemi šta je za muslimana važnije: memorisanje Teksta ili njegovo razumijevanje. Nudi se odgovor na tu dilemu i nudi metoda učenja hifza uz razumijevanje sadržaja. Na kraju se predlaže određeni oblik druženja hafiza jednog područja na programu analize odabranih odlomaka iz Kur’ana i preuzimanje ponuđenih pouka i principa iz njega važnih za praktični život muslimana uopće, a posebno hafiza kao primjernih individua ovog ummeta.
Autor u ovom radu upućuje na ciljeve odgojnog djelovanja u medresi, čiji rezultat je ličnost određenih dinskih svojstava i sposobnosti, koja se želi i nastoji odgojem formirati kod učenika. Radom je obuhvaćena i elaborirana sintagma „domski odgoj“. Osnovni organizacijski element domskog odgoja čini odgojna grupa. Naglašena intencija domskog odgoja je nadogradnja roditeljskog odgoja. S obzirom na to da u medresu učenici dolaze s različitim pretpostavkama, cilj domskog odgoja je da ih primjeri osnovnim principima islama. Put (tarik) izgradnje ličnosti učenika medrese ide preko Šerijata. Čvrstinu mu obezbjeđuju farz, vadžib i sunnet. Autor nudi i obrazac formiranja ličnosti učenika, u skladu s principima islama. U radu su sadržane i upute za odgojno djelovanje prema učenicima, te načini njihovog vođenja do cilja. Autor odgoj učenika sagledava u kontekstu islamske duhovnosti, te duhovni odgoj smatra osnovom odgojnog djelovanja. Na kraju rada elaborirani su principi odgojnog djelovanja.
Ova stranica koristi kolačiće da bi vam pružila najbolje iskustvo
Saznaj više