Temps et chronotope dans le théâtre d'aujourd'hui en Bosnie-Herzégovine
Vrijeme i hronotop u najnovijoj bosanskohercegovackoj dramaturgiji ; ; Na primjerima cetiri suvremene drame razlicite poetike i dramskog izraza govori se о drami kao historiografiji u «vremenu koje je iskocilo iz zgloba». ; Najznakovitije vezana za tradiciju jeste drama Zlatana Hadžidedica Pad, velika srednjo- vijekovna historijska freska koja problematizira pad Bosne, neosporno dramatican period, relativno slabo dokumentiran, ali zato jos uvijek bogato polje rasprava о etnickim «korijenima». U Zvornikuja sam ostavio svoje srce Abdulaha Sidrana ima temu tragedije stradanja Bosnjaka u Podrinju, s elementima martirologije i nacionalno-romanticarskog patosa i ambivalentnim odnosom prema tradiciji. Almir Imsirevic pokusava desifrirati socijalisticku i pionirsku mladost, presucene zlocine i uzaludne pobune u komadu Balkanski đavo Sram. Almir Basovic u Priviđenjima iz srebrnog vijeka upusta se u pokusaj razumijevanja srebre- nicke tragedije, dolazeci do tragedije misleceg subjekta pred zlocinom, sutnjom i apsurdom. ; Navedene drame su analizirane uz pomoc hronotopa kao osnovne kategorije, i to mehanickog, funkcionalnog/semantickog i maniristickog hronotopa (tipologija Dževada Kara- hasana, razvijena iz književno-teorijske misli Mihaila Bahtina).