NASTAVNIK I AKCIONO ISTRAŽIVANJE
Posao učitelja ili nastavnika kao profesionalca, odgajatelja, pedagoga i čovjeka, svakodnevno je podložan brojnim izazovima i preprekama tokom njegove karijere. Pojavom novih znanja i tehnologija, sam nastavnik je suprotstavljen sve težim izazovima u svom profesionalnom radu, jer se od njega očekuje da bude savremen, svestran i da ima povjerenje u sebe, a i prvenstveno u svoj profesionalni rad. Kako nauka i tehnologija napreduju, raste i znatiželja učenika, ne samo u oblasti iz nastavnih pred- meta, nego i iz svih područja, prvenstveno iz oblasti tehnologije i nauke, a i o životu uopšte. Ovaj napredak traži od nastavnika da i on napreduje i da bude savremen tj. da njegove nastavne metode budu na najnovijem standardu i da njegov pristup radu ne bude jednoličan i da ne zastarjeva. Da bi nastavnik bio siguran da je njegov profesionalni rad savremen, on može primjeniti brojne metode samostalnog provjeravanja i napredovanja. Jedan veoma efikasan način je putem akcionog istraživanja. Cilj ovog rada je da objasni pojam i značaj akcionog istraživanja u nastavi, faze i načine njegovog sprovođenja, te da kroz primjere demonstrira kakve prednosti nastavnik može putem njega ostvariti i kako mu ono može pomoći da napreduje i poboljša radnu praksu i pridijeliti mu ulogu učenika.