Logo
Nazad
Arnela Nanić, Mirko Palić
2 12. 6. 2017.

POTROŠAČKI ETNOCENTRIZAM: POKRETAČ ILI KOČNICA RAZVOJA GOSPODARSTVA BOSNE I HERCEGOVINE

Koncept potrošačkog etnocentrizma u novije vrijeme sve više zaokuplja pažnju marketinških stručnjaka i istraživača iz područja ponašanja potrošača. Potrošački etnocentrizam, najjednostavnije rečeno, predstavlja neku vrstu odbojnosti koju potrošači osjećaju prema svim proizvodima i uslugama koje dolaze iz uvoza. Postoji jaka veza između razvoja i rasta malih i srednjih poduzeća, s jedne, te potražnje za domaćim proizvodima, odnosno povećanju stupnja potrošačkog etnocentrizma, s druge strane, a posljedica toga je smanjenje vanjskotrgovinskog defi cita, porast BDP-a, smanjenje stope nezaposlenosti, kao i napredak Federacije Bosne i Hercegovine na putu prema Europskoj uniji. Jedan od osnovnih ciljeva istraživanja bio je utvrditi postoji li potrošački etnocentrizam kao obilježje stavova potrošača? Ako postoji, u kojoj će mjeri utjecat na odluku o kupnji, te kakve će biti njegove implikacije na razvoj gospodarstva. Jedinstvenost i specifi čnost provedenog empirijskog istraživanja ogleda se u činjenici da potrošački etnocentrizam nije izučavan niti istraživan kao jedan od čimbenika razvoja gospodarstva zemlje, niti postoje ranija istraživanja koja dovode u vezu ova dva koncepta, tj. potrošački etnocentrizam i razvoj gospodarstva.

Pretplatite se na novosti o BH Akademskom Imeniku

Ova stranica koristi kolačiće da bi vam pružila najbolje iskustvo

Saznaj više